Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-10, 15:38   #16
Gingeress
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Gingeress er på en erverdig vei
Smile

Sv: Er det noen som har barn med atopisk eksem?

Hei
Min sønn på snart 5 har hatt atopisk eksem siden han var ett par måneder. I begynnelsen brukte vi kortison og fargebad + fet krem. Etter ett års tid klødde han like mye (kortison tar bort selve utslettet, men ikke problemet) og han begynte å blø på huden da han klødde. Huden hadde blitt så tynn at den ikke leget seg selv. Kortison gjør det og det som er trist er at det er varig skade. Vi sluttet helt med kortison, jaktet på alle typer naturkremer og brukte en formue. Nå får han fargebad i blant. Jeg har kommet til at når han får lite sukker, melk og brød så jobber immunforsvaret lettere. Det finnes gode alternativer for sukker bl. a Sukrin. Han får også Udo's Choice omega 3,6,9 olje å spise hver dag + probioitka. Det er kjempeviktig at han får gode fettsyrer for å ha nok fett i huden. Vi bader han i havsalt som vi kjøper for 15 kr i butikken, havsalt bringer frem hudens egne "fuktigivere" og ellers bare smøre med olivenolje eller fet krem. Jeg erfarer at fete kremer setter seg i tøyet og skaper ny irritasjon i huden. Om sommeren er han helt fin, men når ulltøyet må frem blir det nye eksemattak. Man må velge mellom pest eller kolera noen ganger, fryse eller klø? Da blir det oftere bad med salt eller olje.
Dette er vår lange vei til et levbart problem.
Lykke til
Gingeress

Gingeress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende Svar med sitat