Jeg vil at dere skal tenke tilbake til tiden før dere gjorde den fundamentale oppdagelsen at karbohydrater i raske former ikke er helt bra... Jeg har et lite problem skjønner dere... Jeg trenger å konfrontere en karbojunkie som ikke ønsker å reformeres... Jeg trenger å overtale denne til å vise litt hensyn til poden når vi er på besøk... (Weekend-besøk, ønsker lengre men det går ikke...) For når han er der så er det kaffemat (sukker er en selvfølge), syltetøy og lyst brød. Banan er eneste frukten som gjelder. Poteter, lite protein og lite fett. Og gjeldende karbojunkie viser ingen forståelse for at dette ikke er litt heldig en gang... Det er jo helt normalt at små barn er helt i 1000... Det er jo helt normalt at en kommer i ulage når en er på besøk... En må jo vise hensyn å spise maten en får servert når en er på besøk... Og det er jo riktig normalt å ha en pode som svever i bilsetet, trommer og roper i 3 timer fra kl 20-23 om kvelden gjennom 100 mørke tunneller... Poenget er at denne adferden er unik når vi besøker disse karbojunkiesene, ellers ser vi den bare i forbindelse med bursdagsbesøk.... Og enda viktigere, det er ganske tydelig at ikke poden trives med dette selv.... Noen gode råd?