Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-10, 09:59   #11
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien

Sv: Ett år på ketolyse og fantastiske resultater!

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Så flink dere har vært, merker jeg er litt misunnelig Skal selv ned 25-30 kg... Noen råd og vink du kan komme med til en nybegynner?? Som for eksempel noen annet til frokost enn egg og bacon

Frokost her i huset går gjerne i noen skiver kjøttpålegg, osteskiver og tomat/agurk. I helgene når vi har bedre tid blir det heller eggerøre og laks/skinke eller egg og bacon, men sånn i uka spiser jeg bare det jeg "må" for å ikke være alt for sulten frem mot lunsj. Det har også noe med em generell sultfølelse som nærmest har forsvunnet...

Et annet triks er å lage litt ekstra middagsmat som du kan spise til frokost dagen etter, men det er ofte litt for heavy for meg, jeg er ikke så veldig frokostmenneske. http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116 - Oppskriftsdelen av forumet har også noen tips.

Generelle tips ellers: Ikke stress med vektnedgangen. Noen ganger går det raskt, andre ganger står det stille. Kroppen din trenger tid til å henge med på hele sulamitten, og noen ganger betyr det da at den tar seg en liten tenkepause - og det er helt greit.

Fokuser på det du HAR oppnådd, fremfor å være oppgitt over at "det er så langt igjen". hver kilo er jo verdt sin egen lille seiersdans

Hold oversikt over nødutgangene - i overført betydning: ha et alternativ klart hvis du er et sted og er sulten. Det kan være nøtter eller en snack-salami i veska, eller en butikk i nærheten som du vet har noe du kan spise. Vi er litt mer avhengige av å planlegge ting når vi holder oss til denne dietten, det er lissom ikke bare å snappe med seg en bolle fra nærmeste bensinstasjon.

Men det meste lar seg ordne

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat