Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-10, 09:05   #1
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien
Talking

Ett år på ketolyse og fantastiske resultater!

For temmelig nøyaktig ett år siden startet mannen og jeg vårt ketolyse-eksperiment. Jeg kan ikke si jeg hadde spesielt trua på at det skulle være så effektivt, da hadde jeg ikke kjøpt meg en helt ny garderobe et par uker før start... Ble ikke så mye brukt den, nei.

Og det skal sies. I løpet av året har det vært flere utskiftninger av garderoben. Jeg har kommet frem til at jeg ikke kan kjøpe dyre ting (ennå), og heller ikke ting jeg knytter meg alt for mye til. Tror igrunn jeg totalt har kjøpt mer klær dette siste året enn på fem år samlet tidligere, selv om det også skal sies at jeg tidligere omtrent aldri fant klær jeg likte. Er noe med å være en størrelse 48/50 som kompliserer ting...

Hvor var jeg? Jo... Grunnen til hyppige garderobeskift? Minus nå straks 25kg! Sleng på litt trening, generell oppstramming og Lillevoff kan nå knøvle seg inn i 40/42 (overdel/underdel). *tar en liten seiersdans*

Lillevoffmannen har hatt enda større suksess med kuren, han har tatt av hele UTROLIGE 40kg!! Han er egentlig i mål med vekttapet nå, men må fremdeles jobbe med å omstille seg mentalt på at han nå er slank og hengslete fremfor kraftig og godt polstret. Jeg får til stadighet en godmodig skjennepreken når jeg plukker frem "små størrelser" til han i butikken, helt frem til han prøver det på og finner ut at han må ned enda en størrelse... Moro!!

Totalt vekttap på ca. 65kg på oss to i løpet av et år syns jeg er mildt sagt forbløffende. Ikke har det vært vanskelig heller. Vi har hatt ett og annet avbrekk, blant annet i jula og en liten sommerferie hvor det ikke lot seg gjøre å holde seg til kuren. Avbrekkene har jo gjort at man fikk et lite opphold i vektnedgangen også, men samtidig har det vært velkomne mentale avbrekk de få gangene ting har vært bittelitt vanskeligere enn ellers.

Det er lite jeg egentlig savner. Utfordringene består i hovedsak av sosiale situasjoner hvor både andre og en selv forventer inntak av diverse ting. Jul vil for oss nok alltid fremover være en pausetid, ettersom mye av julekosen for oss ligger i pepperkaker og slikt. Jeg sier ikke at alle må gjøre det sånn, men for oss fungerer det.

Jeg har fremdeles 15-20kg jeg vil ned, og har ikke dårlig tid. Om det tar et år til så er det faktisk greit. Enda lenger også, for den saks skyld. Det viktigste er at jeg trives med kostholdet, føler meg piggere enn noen sinne og ikke minst mega-fornøyd med ny garderobe

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat