|
Sv: Posesauser på lavkarbo?
Jeg har også drevet med en del kjedespising... Og kose- trøste- og feire-spising!
Men jeg synes det er lettere å la være å spise på lavkarbo fordi metthetsfølelsen sitter i.
Det var Torkil eller Skaldeman som brukte et eks hvor man først spiste seg mett på en matvare (husker ikke hva det var). Hvis man så tilsatte sukker oppdaget man at man orket mer. Og det føler jeg stemmer godt overens med mine erfaringer. Karber øker sulten, fett demper den.
Jeg har nok litt igjen på den psykiske biten, kan kjenne litt sug av og til, spesielt på kvelden og hvis samboeren spiser godt. Men jeg er som regel god og mett, så det fysiske suget er helt borte. Og nå de siste dagene har jeg brukt kavli ost smeltet i micro som snack/mellommåltid, og det fungerer helt supert. Eller jeg har gomlet et par små kjøttboller (lagde en stor haug her om dagen). Og det synes jeg er helt greit.
Har lurt på om jeg skal kutte ned til 1500 kcal jeg og, men er litt redd for at det skal bli for lite når jeg trener, om jeg kommer i gang med det igjen
Prøver å ligge under 12 karber pr dag.

|