Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-10, 12:33   #24
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, men hvorfor bare ta en liten smak av noe som ikke engang smaker ekte bearnaise når man kan lage ekte bearnaise og få et balansert måltid(nok fett)?

Det er jeg enig i. Lager selv hjemmelaget bearnaise. Begynner faktisk å bli litt lei den, må lære meg noen flere sauser.

Når jeg er ferdig på Skaldeman kommer jeg nok til å bruke noen posesauser (laget på fløte/vann) for å få litt variasjon. Er spesielt en kyllingsaus jeg savner, husker ikke navnet...uansett mange kilo som må vekk først.

Men det å ta bare litt var en STOR aha-opplevelse nå! (Eller kanskje litt "daaaah, det hadde jeg glemt gikk an)
Og det er en god regel uansett hva man inntar. Har nok spist for store porsjoner oppigjennom åra, så den vanen må endres. Om man spiser bare litt kan man faktisk spise det meste, og leve ganske normalt.

Eks. Før kunne jeg spise en hel stooor melkesjokolade e.l. (hva veier de? ganske mye...) En porsjon sjokolade er 25 g...

Det er sikkert flere som meg som kunne hatt nytte av å omjustere porsjonsstørrelsene sine. Forhåpentligvis har jeg lært meg det når jeg etter hvert skal over til normal kost (dvs generell lavkarbo for meg fra nå av)

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat