Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-10, 11:01   #11
Lullen
Medlem

Lullen sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 51
Lullen er ny på veien

Sv: Er det noen som har barn med atopisk eksem?

Føler at vi har brukt det meste av kremer på vår sønn med atopisk eksem.
Han var/er strekt plaget med matvarealleri, dyrehårsallergi, husstøv og eksem (avtagende nå heldigvis)

Det jeg syns har fungert best er å smøre på Elocon (sterk kortisonkrem kl 3) og så etter et kvarter smurt med Decubal (vanlig) eller Locobase blå eller Spenol. Og så følge opp dagene etter med Decubal/Locobase/Spenol.

Gutten(e) våre syns Aderma svir (sikkert fordi det er karbamid i de??) så den brukte mor som bodyloation som så mange andre kremer vi har prøvd.
A-krem = ok men det er peanøttolje i den og han er allergisk for peanøtter så den droppa vi.

Syns eksemet forverrer seg med de fete kremene som feks Locobase fetkrem eller Locobase rød osv. Huden blir så klam og ekkel av de kremene..

Som en annen sier syns jeg ikke de milde kortisonkremene fungerer. For det første må man smøre flere ganger om dagen i en uke for å få resultater. Blir jo mye kortisonkrem i løpet av en uke
Syns det da er bedre å smøre en gang (max 2) med en sterk kortisonkrem for å få kontroll på eksemet.

Tror man nesten må prøve seg fram, for det som fungerer fint for en, er ikke optimalt for den neste

Vi brukte mye tid og penger desifisering av eksem, smøring morning og kveld, slitasje på sengetøy og innkjøp av kremer osv at vi fikk hjelpestønad fra NAV.
Det var litt mas å få det igjennom hos NAV, men jeg ga meg ikke og med hjelp av allergilegens brev osv fikk vi hjelpestønad i hvertfall de første 5 årene hvis jeg ikke husker feil
Det er tidkrevende å behandle barnet sitt for eksem!

Uansett, god bedring til datteren din og lykke til med behandlingen