Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-10, 23:30   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Urinsyregikt på Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Eunika, her.

Njaaaaaa... Holder fortsatt en knapp på teorien min... Har googlet litt, og urinsyre kan godt sette seg i andre ledd enn det i stortåen! Får konsultere litt med embedsmannen :=)

Veeeel, man kan finne det man vil på Google.....

Jeg fant dette:

Første symptom på urinsyregikt er vanligvis plutselige og voldsomme smerter i ett ledd – oftest i en storetå, men noen ganger også i et kne, en albu eller en skulder. Smertene skyldes at det har krystallisert seg urinsyre inni leddet, som så hovner opp og blir rødt, og vondt å bevege. Smertene varer i flere dager.

Høres ikke akkurat ut som det du beskriver med litt smerter ved belastning! Podagra kommer uansett og meget smertefult. En sykepleier- kollega av meg ville amputere storetåa si. Det var så utrolig smertefult at han ikke kunne ha dyna over seg, ikke et laken en gang!

Men har du forhøyet urinsyre, da og i tilfelle hvor høy???