Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-10, 23:09   #1667
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Hei Grotingeling
Jeg er imponert over din vektreduksjon. Hvor lang tid har du brukt på dette?
Har du vært gjennom alle faser?

Er selv i fase to og har vært her en stund. Skal over i ase tre i slutten av september.

Dette er jo svært spennende, og litt dyrt! Men pytt pengene skal sirkulere

Bruke ca 5 mnd på de første 22 kg, deretter brukte jeg 8 mnd på de neste 8 og har de siste 4 mnd stabilisert vekta på 87-88kg.
Var i perioden feb. 2009 - mai 2010 gjennom fase 1, 2 og 3a og tilbake til fase 1 og 2, før jeg i månedsskiftet mai/juni gikk over til generell lavkarbo (=vedlikehold)
Hadde tenkt å legge om til ketolyse, men motivasjonen var nok ikke på topp.
Men det ble i stede generell lavkarbo, uten veiing og telling av karbohydrater - men spiste bare mat med mindre enn 7g karb/100g.
Det er først nå i slutten av august at jeg igjen føler at motivasjonen til å få igang vektreduksjon virkelig er tilbake.
Og nå har jeg veid, telt og beregnet forbruk av fett, proteiner og karbohydrater - blir liksom ikke helt klok på hva som passer meg.
Der er ED veeeeeldig mye enklere - spis produktene, gå ned i vekt

Har time hos Dr. Hetland på Fedon-klinikken i Bergen i morgen, og da skal vi diskutere mulige kostholdsløsninger for meg de neste 6 mnd.
Er forsåvidt klar for en ny runde med ED, men trivels jo veldig godt med å spise "normal" mat
Skal også ta nye blodprøver, og resultatet av dem vil forhåpentligvis gi meg det siste dyttet til å komme skikkelig i gang - uavhengig av hvilket opplegg jeg går for.
Har jo satt opp 70kg som mål, men egentlig burde jeg ha som mål å komme ned i ca 60kg - det betyr ytterligere 27 kg
Vi får se - jeg har i alle fall ikke tenkt å gi meg ennå

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat