Hei - enten jeg ble provosert eller ikke - så tillater jeg meg å komme med et råd til deg. Og av erfaring så vet jeg at det blir flere enn ett råd... Har problemer med å fatte meg i korthet..... Det høres ut som du allerede har bestemt deg for å gjøre noe med kostholdet ditt, og det er bra. Uansett om motivasjonen er generell helse - eller kun vektnedgang. Motivasjon til å gjøre endringene trenger du i hvert fall. Så ville jeg bestilt en time for å få tatt en stor mengde blodprøver, og jeg ville ha bestilt time på en av Lindberg-klinikkene. Ikke fordi de nødvendigvis er de eneste som har peiling på dette, men fordi de tar blodprøver som både er viktige for å få avdekket eventuelle mangler og også blodprøver som er viktige i forhold til forebygging og behandling av kostholdsrelaterte livsstilssykdommer. Og det er flere sykdommer som er kostholdsrelaterte enn "vanlige" leger veit om - så dette syns jeg er en god forsikring. Siden du har sykdommer/plager som i hvert fall i mitt hode høres alvorlige ut - hadde jeg ikke vært i tvil om hvem jeg ville hatt hjelp av! Når du har tatt blodprøvene og vært til konsultasjon - skal du etter ca. 2-4 uker ha en oppfølgingskonsultasjon hvor prøveresultatene dine blir gjennomgått. Her får du veldig mange gode råd - og hjelp til å planlegge veien videre. He-he - ser at det skinner tydelig igjennom hvor bra jeg syns oppfølgingen på Lindbergklinikken er, men det er jo på bakgrunn av egne erfaringer. Jeg skal snart sørge for å få tatt nye prøver (tok de første i november 2003) og er spent på om noen av verdiene har bedret seg - og hvor mye. Det koster litt penger, men jeg syns det er en god pris for å slippe å famle rundt i blinde. fra Fedonisten