Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-10, 12:24   #18
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Mettet fett og insulinresistens

Jeg synes det er et interessant spørsmål du tar opp Bombus. Jeg synes selv jeg erfarte at jeg stadig tålte mindre og mindre karbohydrater når jeg var på ketolyse. I begynnelsen tålte jeg ketolysekuren bra og gikk litt ned i vekt. Etter et par år på ketolyse begynte jeg å tåle mindre og mindre karbohydrater og gikk opp i vekt selv om jeg holdt meg strengt til dietten. Etter jeg begynte på eurodiett, så har vekten gått nedover. På klinikken forteller de at vi bare skal være i de to første fasene i 3 måneder. Dette fordi at etter 3 måneder fungerer det ikke lenger. Dette skal ha noe å gjøre med at kroppen venner seg til ketosen. Dersom man trenge å gå mer ned i vekt, så tar man en pause fra de to strengeste fasene på 4-6 uker før man på ny kan starte opp i fase 1 eller 2. Jeg har tenkt på om det var det som skjedde med meg, om jeg holdt meg for strengt til ketolyse over for lang tid, slik at kroppen vennet seg til kuren og så kompenserte på et vis. Ihvertfall, nå i denne fase 3 som jeg er i nå, så spiser jeg en skive brød til dagen (mørk rugbrød), litt bær, bønner og frukt uten å gå opp i vekt. Så det ser ut for meg som at jeg tåler karbohydrater bedre nå enn når jeg var i ketose.