Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-10, 21:26   #16
hmmm
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Hei Nupsida!
Du er 17 år, ikke sant? Da har du jo en haug med hjelpemammaer her, pluss en lege (Torkil)!
Hvis du har dårlige verdier på prøvene dine nå, er jo ikke det på grunn av ketolysekuren. Det er jo på grunn av den livsstilen du hadde [u]før[u] ketolysen.

B12 tas vanskelig opp gjenno mat, har jeg hørt. Det kan du få i sprøyteform.

Jeg husker ikke hva du veier, og hvor mye du ønsker å gå ned, og jeg er ikke sikker på at du bør fokusere så mye på det heller. Du bør nok først og fremst tenke på å leve et sunt liv. Hvetemel og sukker (og karbohydrater), har lite i et sunt kosthold å gjøre mener de fleste her inne på forumet. Jeg mener også dette.

Gi ketolyse en sjanse, sammen med lett trening. Tror ikke hardtrening er noe å satse på. Jeg tror mer på å gå turer i et raskt tempo. Kanskje har du noen i familien du kan lage en avtale med?
Jeg kan også anbefale en bok av Grete Waitz. Den heter "Løp din egen maraton".
Tittelen er skremmende, men frykt ikke! I den første delen, altså før den delen der man trener til maraton, er det et kapittel for nybegynnere. Det kapittelet er veldig greit å følge. Det er et 12 ukers program, og man trener 3 ganger i uka. Det er lagt opp slik at man grsdvis trener seg opp. Første dagen går man mest. Tror ikke man løper mer enn 1 eller to minutter sammenhengende,. Nå er jeg i uke 4, og vi løper 7 minutter sammenhengende. Det høres sikkert latterlig ut, men jeg blir skikkelgi sliten, samtidig som jeg klarer å holde motivasjonen opp!

Boka kan du bestille på nettbokhandler.

Husk at alle her er i samme båt, og at vi er her for å hjelpe hverandre, og gi hverandre råd.

Jeg synes forrestend et var en god idé å låne bort boka til legen din!

hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat