Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-10, 16:37   #452
Hulder
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
Hulder er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Jeg slenger meg på her Jeg skal ned 25 kg, og ønsker å kunne gå ned minst 1 kg i uken. Etter utallige mislykkende ketolyse-forsøk de siste 3 årene, begynte jeg igjen i sommer. Jeg er nå på min 6 uke i lavkarbo igjen, og har "kun" gått ned rundt 5 kg, så jeg tviler på at jeg er i ketose (der ble det gjerne 7 kg på kun 2 uker i ketose tidligere, men etter det stagnerte alt hver gang). Jeg klarer rett og slett ikke å spise så lite som 10-15 g kh (for å komme i ketose) lenger, og er også ekstremt lei av fett, så jeg tenkte jeg skulle utforske om et vanlig kaloriunderskudd + karboreduksjon fungerer bedre om jeg følger noe SB-aktig. Hovedsakelig er det snakk om at jeg vil tillate meg selv sukkerfri yoghurt, mer grønnsaker og pittelitt frukt, muligens også litt bønner (har fått en uhyre karboskrekk nå, men det gjelder også fettet), samtidig som jeg da vil spise mye magrere når det gjelder kjøtt, bruk av rømme/fløte o.l.

Det har blitt snakket veldig lite om SB innpå dette forumet, så jeg håper folk vil oppdatere når de opplever god vektnedgang, matplaner, osv, jeg er sikkert ikke alene om å ville gi opp noen ganger, så det er utvilsomt en inspirerende å lese

Hulder er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat