|
Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?
Jeg har gått ned 15 kg og har nå normal BMI, og en tante sa nettopp: "du er jo bare halvparten av det du var før!", og da tenkte jeg heller tankene "Jeg var da egentlig ikke så stor, så nå må jeg jo se skikkelig slank ut!!" haha, jeg tenkte ikke helt at det måtte se ut som jeg veide 120 
Jeg er ikke så veldig glad i å høre folks kommentarer, men jeg tenker at de også ser at jeg ser sunnere og friskere ut og det er deilig å handle de klærne jeg vil Men den flaueste kommentaren fikk jeg hos svigers..
Kjæresten var ute av huset og hele familien + meg satt ved frokostbordet, plutselig sier faren (dette var samme dag som da tanta til kjæresten skulle gifte seg) "Ja, da tante til kjæresten fikk høre at du drev og slanka deg, ble hu ganske nervøs til bryllupet".
Jeg tror egentlig mest jeg reagerte på ordet "slanke". De siste årene har jeg bedrevet en livsstilsendring hvor jeg er blitt mye mer bevisst på hva jeg putter i min kropp og da blir jo kroppene slankere og sunnere, så at folk driver og spør meg om jeg slanker meg og slikt, synes jeg blir for dumt.. Kun fordi jeg ikke trykker i meg et digert marsipanstykke til fredagskaffen betyr det ikke at jeg går rundt og slanker meg!