Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-10, 16:44   #115
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da er det mange på landsbygda som kommer til å bli slanke ganske fort... Jeg er skremt over hvor mye dyrere det er hjemme hos foreldrene mine hvor de bare har coop marked å handle på. Det er ikke konkurranse og ingen alternativer...

Og en annen sak, når er noe kvalitet?? Det er jo diskusjon om økologisk/organisk mat er kvalitet eller bare humbug..

Vet om ett eksempel på at økologisk mat IKKE gav noe særlig kvalitet..
Jeg testa ut noe grisekjøtt hvor grisene var fora på fiskemel, det gikk som økologisk, men smakte pyton! Mange bønder fora grisene sine på det melet.. Det var sikkert da sommerkotelettene fikk sin æra.. Gikk lang tid før jeg snerta en kotelett igjen..

Kvalitet trenger vel ikke være økologisk nødvendigvis. Og Coop på landsbygda ville tatt inn flere varer om kundene spør etter det. Dessuten er det ofte gårdsutsalg på bygda i tillegg til matbutikkene, slik at man kan "gå på gårdene" og kjøpe egg, poteter, grønnsaker etc ihvertfall.

Med kvalitet mener jeg f.eks. at syltetøy inneholder for det meste bær og ikke for det meste sukker. At det er brukt naturlige varer ved produksjon av ting, og ikke masse "pulver", og tørka mat istedet for ferskt. At kjøttet er ferskt, eller ligger i gjennomsiktige poser hvis det er frossent, og ikke er tilsatt noe. Osv osv......

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat