Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-10, 12:33   #229
Medli
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Fortsatt veldig sulten, selv om jeg spiser salat med en hel avokado til lunch. Er det noe jeg gjør galt?

Prøvd å ta et ekstra måltid med lite karbo og mye fett? Selv spiser jeg salami som er ostegratinert og varmet i mikro halvannet minutt. For å få litt mer energi / kalorier, er som regel derfor kroppen gir beskjed om at den er sulten.

Dette med varme, dårlig ånde, svette osv. sies vel at skal gå over før eller senere, forhåpentligvis ikke noe 'feil'. Selv har jeg ikke merket noen varme.

Opprinnelig lagt inn av IdaMarie

Hvordan gjør dere med kommentarer fra andre forresten?

Jeg sliter litt med det på jobb, da vi ofte spiser fellesmåltider sammen med brukere på jobb. Kollegaer kommenterer at jeg har med egen mat. :sukk:

Er det ikke heller beundringsverdig at noen legger arbeid i å ha et bestemt kosthold? Siden jeg er student, så pleier jo de fleste å ta med seg egen mat. Får bare kommentarer på at 'jeg er flink' siden jeg har med en salat.
Ellers når jeg havner i situasjoner hvor folk lurer på hvorfor jeg ikke vil ha ett eller annet sier jeg bare at jeg har et 'lavkarbokosthold'. Med mindre de er frekke så burde de jo ikke si så mye slemt om det.. Evt. om de er halvinformert og mener det er noe galt med det.

Opprinnelig lagt inn av ninasov

jeg startet for halvannen uke siden. jeg begynte med ketolyse + trening, men gikk da opp i vekt. så sluttet jeg å trene, bare spiste ketogen mat, og nå har jeg gått ned 2,1 kg på 4 dager!!!!

Nå vet jeg ikke hva slags trening det er snakk om, men i lengden vil trening hjelpe deg til å gå ned i vekt. Mens du trener bygges muskelmasse, som kjent veier mer enn fett. Men muskler vil øke fettforbrenningen din, foruten å gjøre deg fastere i fisken. :P Muskler brytes ned etter hvert når du ikke trener, så noe av det du har gått ned på de dagene kommer nok derfra. Og det er vel ikke spesielt gunstig i forhold til å miste mest fett..
Selv pleier jeg å trene 30-40min cardio pluss styrkeøvelser for armer og overkroppen to ganger i uka.

Nå bakte jeg lavkarbo-sjokoladekake og knekkebrød i går! Kaken ble konfektaktig, og ganske god. Hadde kanskje blitt bedre om jeg tok i kremfløte i stedet for matfløte slik det stod i oppskriften. Delte den i 12 (for at det skulle være ~6 karber per stykke) og frøs 11. Håper den ikke blir ødelagt av den grunn!
Ikke smakt skikkelig på knekkebrødene, spiste bare noen mindre deler som knakk av mens jeg løsnet dem fra brettet. Men virket svært lovende.

Sist redigert av Medli : 28-08-10 kl 12:40.
Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat