Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-10, 11:48   #228
IdaMarie
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
IdaMarie er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg er faktisk litt overrasket over at dette virker jeg. :knegg: Spise så mye fett og god mat, og likevel gå ned i vekt, det er jo utrolig egentlig.

Har gått ned 0,5 kg på 2 dager. Gikk opp 400 gram de to første dagene etter at jeg begynnte, men etter det har det bare gått nedover. Har bare holdt på i 5 dager da, sånn nesten. Sist lørdag var det bursdagfeiring her med masse kaker osv, på søndagen var det temmelig normal mat igjen, mens mandagen var det litt kake igjen. Tirsdagen spiste jeg et mikroskopisk kakestykke, men etter det har jeg ikke spist noe sukker.

Jeg kjøpte stix på torsdag, for jeg mistenkte at jeg var i ketose, uten å ha prøvd på det, og stixen gav utslag.
Jeg spiser litt hjemmelaget knekkebrød, og litt fiberrik, ellers ingen brødmat. Vurderer å spise litt havregrøt med cottagecheese til frokost framover.

Jeg har ikke som mål å være i ketose, men har visst lett for å komme dit likevel.

Jeg har planer om å leve mest mulig lavkarbo, men kunne ta meg et kakestykke på barnas/min bursdag, spise litt småkaker til jul og sånn.
Min erfaring fra tidligere er at om jeg gir meg selv lov til å spise litt, så spiser jeg kanskje mindre enn jeg har tenkt å skeie ut med, men om jeg tenker å holde meg helt unna, så sprekker jeg, og da sprekker jeg skikkelig også.

Hvordan gjør dere med kommentarer fra andre forresten?

Jeg sliter litt med det på jobb, da vi ofte spiser fellesmåltider sammen med brukere på jobb. Kollegaer kommenterer at jeg har med egen mat. :sukk:

IdaMarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Redusere karber i hverdagen Svar med sitat