|
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv
Opprinnelig lagt inn av jvb, her.
Glemte du helsetrøya, eller ser du meg for deg i bar overkropp kanskje? 
Jeg ser for meg Luselise med blå ringer rundt de tomme, energiløse øynene.
Hun står i siluett mot alpehimmelen og kaster stolt på det pistrete håret mens hun nesten holder pusten og studerer bakken så grundig som hun klarer. Hendene er oppskrapte og huden har sprukket rundt neglene etter å ha gravet seg ned gjennom snøen. Ingen nøtter under dette treet heller. Ikke så mye som litt halvråtten løvetann å finne. Faen. Faen. Faen.
Det er kaldt selv med de fillene hun flettet av hamp, men de fire geitene litt lenger oppi fjellsiden ser ut til å trives der de hopper fra knaus til knaus og tygger på bark og lav mens de holder seg gode og varme i vinterulla.
Barna får ikke mat i dag heller. De begynner å bli ordentlig bleke, nesten blå. Men i morgen, DA finner hun nok noen nøtter eller noe annet spiselig.
Neida, jeg tenkte bare jeg skulle spare det til nå. Du har ingen helsetrøyer, alle overdelene dine er av pels og skinn fra dyr du har gått løs på og tatt livet av i nabolaget ditt - jeg husker jeg leste om deg i avisen for noen år siden - du hadde laget deg en lang frakk du var så fornøyd med av de seks Alaska Huskyene til broren din.
Du finner jo bare på ting, det er kjedelig.
|