Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-10, 22:30   #3084
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

You beated me to it! Jeg er ikke god i matte, sånn skole-wise, men jeg er ganske god til å tenke meg fram til ting, har jeg funnet ut. Det skulle mattelærerne visst! .

Beated faktisk? Måtte bare erte deg litt siden jeg vet du er god i engelsk.

Men det er tenke-seg-frem-til-ting-egenskapen som er viktigst , ikke hva man fikk i karakter. Selv om det som regel er en sammenheng mellom dem. Jeg har jo tatt ingeniør-utdannelse, så det har blitt litt matte... Tok bare bachelor, men tok likevel det mattefaget man må ha for å ta master slik at jeg har mulighetene åpne til senere. Og det mattefaget var vanskelig... Husker en syk oppgave. Vi fikk en formel for hvordan bunnen av en dusj var formet, og vi fikk vite hvor mye vann som kommer inn og hvor mye vann som går ut. Så skulle vi lage en formel som regnet ut hva OVERFLATEN av vannet i dusjen var til enhver tid (altså x var tid). Husker det var noe trippel-integral-greier, men har glemt veldig mye av det nå. Men hvor ofte får man bruk for å regne ut slike ting?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC