|
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv
Opprinnelig lagt inn av Luselise, her.
1.Skal vi se, det var ikke dét jeg lurte på, jeg lurte på om blodsukkeret hadde noe å si når jeg allerede var i ketose 
Klarer ikke å bestemme meg for om du troller eller ei, men altså:
Blodsukkeret har noe å si uansett hva du forbrenner, om du er i ketose eller ei. Hvis du får for mye sukker i blodet er det giftig. Pri 1 for kroppen er å holde seg i live på kort sikt, derfor er blodsukkerregulering viktig uansett hva cellene i kroppen bruker som drivstoff...
Opprinnelig lagt inn av Luselise, her.
3.Ja, dette lurte jeg på - KAN den det, til tross for ekstremt lavt karbohydratinntak, eller er dette bare antagelser? 
Vel, det er individuelt hvor grensen går for å komme ut av ketose. Det er nok lurt å øke litt sakte så du evt. kan sjekke med stix når du ikke er i ketose lenger.
Forskjellen i hvor mye du kan spise på én gang av karbohydrater fra f.eks. brokkoli vs sjokolade går på hvordan det tas opp. Mat med lav glukemisk indeks kan du trolig spise mer av enn sjokolade, fordi det blir tatt opp seinere i kroppen og dermed gir lavere blodsukkerstigning.
Leveren får ikke nok glukose på én gang til å gi signaler om at nå er det på tide å sanke, sanke, sanke og feste på frukt og honning 
Men igjen, nøyaktig hva DU tåler må du finne ut selv. Min grense er rundt 50g for å holde meg i ketose, andre har nedi 10-20g. Noen har sikkert høyere toleranse. Sjokolade gir meg bare et _absurd_ søtsug, men jeg er vel føkka fra før av hehe