|
Sv: Matbudsjettet på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av droc, her.
Bra! Du er bevisst på valgene du gjør, og du bruker de pengene du har på den mest fornuftige måten. Det er nettopp det "folk flest" dessverre ikke gjør. Og heldige deg som får ekte mat rett fra naturen av en snill far...
Ett tips for å få budsjettet til å vare litt lenger; lag mer mat som trenger lang koking. Seigt kjøtt (høyrygg, bog, skulder, fuglelår osv) er billigere enn mørt kjøtt (fileter, biffer etc), men har mer smak og blir vel så godt om det får koke lenge nok. Gryteretter som står og putrer i en tre timers tid er både godt og billig. Du er så heldig at du har slaktere i nærområdet, de har sikkert billige kjøttstykker. Nordmenn flest har nemlig ikke tid til å lage langsom mat. Stakkars dem...
Jeg vurderer faktisk å investere i leirgryte, det skal visstnok gjøre det seigeste kjøttet mørt . Drømmer om langstekt skank og fugl .
Har også tenkt å bli flinkere til å koke kraft på bein og sånn, jeg utvider stadig mine horisonter når det kommer til mat, og prøver å tilnærme meg bruk av mest mulig. Heldigvis elsker jeg innmat, og jeg har opptil flere gode slaktere i nærområdet . Okselever f.eks, er skambillig, og utrolig sunt!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|