Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-10, 16:05   #29
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som ikke teller carbs?

Opprinnelig lagt inn av Sutte_83, her.

Helt enig med deg!

Jeg teller heller ikke hver karbo, men har lagt om kostholdet slik at jeg har kuttet ut godis, brød, poteter, ris og andre raske karbohydrater. Jeg sjekker næringsinnholdet hvis jeg er usikker, og hvis det er for mye dropper jeg det.

Det er mye viktigere å finne en måte som passer deg selv best, fremfor å gjøre ting på måten andre synes er best. Vi er forskjellige og blir motivert av forskjellige ting.

Så gjør ting på DIN måte, og ikke hør på hva de andre mener. Funker det for deg, så er det det viktigste!

Det er nå 3 uker siden jeg begynte, og har gått ned ca 4 kg. Det er ikke sånn veldig mye, men det synker jevnt og trutt. Det er det viktige.

Vel - å ikke høre på hva andre mener er vel litt å ta i - dette er et forum hvor veldig mange er kjempeflinke til å dele SINE erfaringer - uten at man nødvendigvis føler seg presset til å følge samme metode
Det som er en sannhet er at lavkarbo er mange forskjellige retninger og mye å sette seg inn i . Det som er sannhet er at mange her følger forskjellige retninger fordi de har prøvd andre uten hell - og dermed har måttet tilpasse til SIN kropp.

Konklusjonen er: NOEN må telle, andre slipper. NOEN må veie og passe kcal - andre slipper. Du må rett og slett finne den metoden som passer best for DIN flotte kropp - og heldigvis rommer begrepet lavkarbo alle mulige måter å nå målet sitt på - det være vektnedgang eller bedre helse - eller... begge deler

(Dessverre medfører dette ganske mye egeninnsats og utprøving - det er ikke en vei gjelder for alle... men til syvende og sist - er det virkelig verdt det!! )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat