|
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv
Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.
Heia Luselise
Først takk for alle spm.. fått vite mye av å lese denne tråden!! 
Pkt 2, Om du spiser sjokolade men alikavel holder deg lavt på antall samlede carber så detter du ikke ut av ketose. Ikke nødvendigvis, selv gjør jeg ikke det. Men siden kroppen, spesiellt til overvektige (altså for meg, men ikke nødvendigvis den som ikke er det), reagere gjerne ved å lagre mer som kroppsfett enn å forbrenne det du allerde har dersom boldsukkret fyker opp og ned. Noe det gjerne gjør dersom du spiser sjokolade. Altså grunn til å la være 
så er det jo slik at kroppen fungerer best om den får variert med mat, og vitaminer og mineraler.. Det får den ikke av å spise bare egg og majones og en liten sjokolade. Fugerer den ikke optimalt, vil du gjerne ikke gå ned i vekt. Ihvertfall ikke på riktig måte, dvs uten å sulte kroppen. Kroppen kan også sulte, selv du ikke føler det. Dersom cellene sulter, ikke får det de vil ha, så går de på sparebluss.. du mister forbrenning, og mange vil bli slappe/uopplagt.
Så du kan spise hva du vil, holde deg under 20 carbo for dagen, men det er ikke bra for kroppen din i det lange løp. Men som sagt i teorien funker det. På min kropp virker det derimot ikke, har jeg erfart, du får teste ut å lage dine egne erfaringer.
Se her, ja, takk for svar 
Nå er det jo ikke sånn, som jeg skrev tidligere, at jeg bare spiser egg og majones og en liten sjokolade, hehe, men jeg gjorde det en dag, for å sjekke om jeg faktisk var i ketose dagene etterpå og det var jeg jo.
Jeg trodde kanskje kroppen ikke ville merke forskjell på hvilken karbohydrater den fikk, iom at jeg fortsatt var i ketose, og jeg følte meg ganske trygg på at jeg forbrant fett så lenge jeg var ketose.
Det er og var den biten som er litt vanskelig å forstå, hehe. Jeg tenkte at den eneste sannheten hva ketolyse angår var ketose=fettforbrenning.
Jeg er vegetarianer og langt over gjennomsnittet interessert i frukt, bær, grønnsaker og nøtter og et sunt kosthold forøvrig. Jeg er bare interessert i å bli kvitt litt, før det blir mye 
|