Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-10, 12:13   #9
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan sjonglere 2 dietter på et hushold..

Selv fikk jeg også påvist høye verdier av urinsyre da jeg skulle starte med ketogent kosthold. Nå er mine verdier helt fine. Så for meg har det jo senket urinsyrenivået. Jeg har desverre ikke nok kunnskap om dette med urinsyregikt og sammenhenger. Er urinsyregikt "bare" et resultat av høy urinsyre? I såfall ville det jo vært reversibelt, på lik linje med for høye insulinverdier som kan reguleres med lavkarbokosthold.

Jeg synes rådet om lite fett virker rart. For urinsyregikt er vel en slags betennelse eller? Fett er jo betennelsesdempende.

Utfordringen i mitt tilfelle med denne mannen er at han jo har vært til mange "eksperter" på diabetes og urinsyregikt og har fått en detaljert kostholdplan av disse. For meg ser det ut som om kostholdet hans har alt for mye karb og veldig lite fett.

Så det hadde vært veldig spennende om han la om til lavkarbo. Han må dog gjøre det i samråd med lege, dette ansvaret kan jeg ikke ta. Har anbefalt han en god lavkarbolege og håper han tar kontakt. Skjønner at enkelte kan bli lei etter å ha vært hos mange eksperter. Hvorfor skal han stole på meg og ta kontakt med nok en lege, som han til og med må betale for selv. Jeg er spent på fortsettelsen her. Jeg tror han definitivt ville hatt veldig nytte av litt bedre råd enn de han følger i dag (som virker til å fungere dårlig for han).

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat