Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-10, 10:30   #48
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv

Opprinnelig lagt inn av Luselise, her.

Se det! Der nærmer jeg meg tilfreds

Har blodsukkeret noe å si for ketosen jeg befinner meg i? Kan jeg være i ketose, ha et ustabilt blodsukker og allikvel forbrenne kroppsfett/annet fett? Eller vil sjokoladen påvirke ketosen negativt og stoppe fettbrenningen?

Ketose kan du få av å slutte å spise, det er på en måte ikke det som er essensielt her. Det er ikke sunt for kroppen å ha et svingende blodsukker, det er forvirrende, og sender signaler til hjernen om å lagre glukose, altså blodsukker i cellene, for å få det ned på et akseptabelt nivå. Over tid med mye svingninger i blodsukkeret kan man, om man er veldig uheldig få en dårlig insulinrespons. Insulin er hormonet som åpner cellene for lagring, for å si det enkelt, og dersom man til stadighet påfører kroppen høyt blodsukker kan insulinet over tid fungere dårligere, og resultatet kan bli at blodsukkeret forblir høyt og i verste fall at insulinproduksjonen opphører. Dette er worst case, altså. Men en majoritet av overvektige er insulinresistente, det vil si prediabetiske. Det er noe av poenget med lavkarbo, at man spiser karbohydrater i den form som gir en langsom og stabil blodsukkerstigning, og når man er i ketose så er det snakk om at det ikke er nok blodsukker til å lagres, sånn at fettet i stedet gjøres om til ketoner, som har den samme funksjonen som glukose, altså å gi energi.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat