Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-10, 10:22   #46
Luselise
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Luselise har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei!!
Belastningen på blodsukkeret avhenger bl.a av hvor lang tid kroppen bruker på å spalte karbohydratene. Du har tre hovedtyper karbohydrater; monosakkarider, som er helt enkle (f.eks glukose og fruktose) og som går rett i blodet, disakkarider som er to monosakkarider bundet sammen, og dermed blir spaltet ganske raskt (sukrose og laktose) og til sist polysakkarider som er den lengste kjeden karbohydrater og kan være alt fra tre til millionvis av sukkermolekyler bundet sammen, nemlig polysakkarider (i all hovedsak stivelse, og cellulose - men det fordøyes ikke). I tillegg har mengdetallet i forhold til gram noe å si også. Fedon f.eks bruker GI (glykemisk indeks) for å gi en pekepinn på hvilken påvirkning en matvare har på blodsukkeret. Det er OVERHODET ikke likegyldig .

Se det! Der nærmer jeg meg tilfreds

Har blodsukkeret noe å si for ketosen jeg befinner meg i? Kan jeg være i ketose, ha et ustabilt blodsukker og allikvel forbrenne kroppsfett/annet fett? Eller vil sjokoladen påvirke ketosen negativt og stoppe fettbrenningen?

Luselise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat