|
Sv: Flere som starter på Xtragavanza eller EasyLife nå?
Opprinnelig lagt inn av Karikatur, her.
Christine: Du har sikkert erfaring med hvor mye du legger på deg når du begynner å spise igjen? De sier jo 2 kg med vann, men "fyll" i mage og tarm må da veie litt det og?
Jeg har egentlig ikke så mye erfaring med det, for jeg dro rett på ferie når jeg sluttet på pulver, og veide ca 2 kg mer når jeg kom hjem. Så om det er de kiloene jeg la på meg, eller om det var noe annet og så gikk jeg opp eller ned etter det, det vet jeg ikke. Jeg ligger fremdeles på den vekten, sånn pluss minus. Så det generelle lavkarbokostholdet som jeg ligger på nå ser ut til å være stabiliserende heller enn slankende. Så fra neste torsdag av skal jeg igjen på helfart for å gå ned de resterende 6-7 kg ned til normalvekt. Jeg synes det er enklere enn å skulle modifisere kostholdet.
Angående synder så er nok litt kylling ikke verdens undergang, men jeg ville holdt meg unna kålrot, det har masse karber. Litt fett er heller ikke så dumt. Første perioden min på pulver så tok jeg bare den daglige dosen med tran/olje og det var greit. Men jeg merket at jeg ble litt dårlig om jeg trente mer enn 2-3 ganger i uken. I den andre perioden trente jeg gjevnt mer enn det, og da begynte jeg å ta mer fett ved siden i samråd med kursleder. Og det hjalp godt på. Ellers så er det enklest å følge kuren om man ikke tillater seg noe, for har man gjort det noen ganger er det vanskelig å stå i mot neste gang.
Slank63: Det var deg jeg siktet til med kommentaren om karber og ketose ja. Flott at du har et pulver som også er laget for å holde deg i ketose. Bare bruk oss her inne om du har noen spørsmål under veis, for det kan helt sikkert dukke opp ting som du lurer på siden du ikke følger et kurs. Angående trening så er det viktig så du ikke mister mye muskelmasse når du går så raskt ned i vekt. Anbefalingene jeg har fått et styrketrening minst en gang i uken, og totalt minimum 2-3 treningsøkter i uken. Pluss daglig aktivitet.