|
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv
Opprinnelig lagt inn av Luselise, her.
Er det ikke teoretisk likegyldig hva slags karbohyrater jeg får i meg, så lenge jeg ikke overstiger grensen min?
Nei!!
Belastningen på blodsukkeret avhenger bl.a av hvor lang tid kroppen bruker på å spalte karbohydratene. Du har tre hovedtyper karbohydrater; monosakkarider, som er helt enkle (f.eks glukose og fruktose) og som går rett i blodet, disakkarider som er to monosakkarider bundet sammen, og dermed blir spaltet ganske raskt (sukrose og laktose) og til sist polysakkarider som er den lengste kjeden karbohydrater og kan være alt fra tre til millionvis av sukkermolekyler bundet sammen, nemlig polysakkarider (i all hovedsak stivelse, og cellulose - men det fordøyes ikke). I tillegg har mengdetallet i forhold til gram noe å si også. Fedon f.eks bruker GI (glykemisk indeks) for å gi en pekepinn på hvilken påvirkning en matvare har på blodsukkeret. Det er OVERHODET ikke likegyldig .
Med mindre du da spiser sjokolade tilsvarende f.eks 3,2 gr kh, det vil si 10 gr sjokolade, som er det samme som 100 gr brokkoli inneholder, så kan man jo tenke etter på hva som er mest nyttig og hensiktsmessig .
Jeg sier ikke at du ikke skal spise sjokolade, altså, men bare hvordan det henger sammen.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|