|
Sv: Lavkarbo og PCO
Jeg er et bevis på at lavkarbo er noe for oss med pco/pcos. Jeg hadde ikke mensen eller eggløsning da jeg ikke spiste lavkarbo. Begynte på lavkarbo for første gang i 2006. Da fikk jeg mensen etter to uker, og da hadde jeg ikke hatt naturlig fremkalt mensen på mange år. Gikk ned 10 kilo veldig fort. Hadde hatt noen proverakurer for å renske opp. Hadde også gått på pergotime, uten å bli gravid. Vel, jeg fikk altså mensen og rett etter jul testet jeg positivt på gravidtest. Hadde da prøvd i fem år.
Så sluttet jeg å spise lavkarbo fordi jeg leste et eller annet sted at gravide ikke skal spise lavkarbo..det er ikke riktig selvfølgelig (det er vel helst ketolyse gravide skal holde seg unna tror jeg), men uansett så begynte jeg igjen i mars i fjor. Hadde da ikke fått mensen igjen etter fødselen, men etter å ha startet på lavkarbo igjen var det pån igjen med mensen etter bare en uke!! Gikk ned 15 kilo. Ble gravid igjen, august samme år. Etter fødselen står vekten på det samme. Har ikke vært kjempestreng med lavkarbo etter fødselen pga det tar tid å lage mat og slikt, men nå er jeg i gang igjen, og det går bra. Har ikke fått mensen enda, men det skulle vel bare mangle, fullammer jo enda..
Dette ble litt kort fra meg, men send meg bare pm om du vil spørre om noe.
|