Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-10, 09:50   #42
Luselise
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Luselise har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er ikke likegyldig hvilke kilder du får karbohydratene dine fra. En sjokolade, gitt at det er en helt vanlig melkesjokolade e.l vil gi en ganske kjapp blodsukkerstigning, det er det som gir deg søtsug, for blodsukkeret øker fort, og faller tilsvarende, og da vil kroppen ønske påfyll av sukker for å øke igjen. Karbohydrater fra f.eks grønnsaker gir en langsommere blodsukkerstigning, og dermed unngår du at kroppen jobber mot deg med store svingninger.
Ettersom du er vegetarianer og bare skal ned noen få kilo ville jeg nok, om jeg var deg, gått for noe mer Fedon-aktig, der variasjonsmulighetene er større, belgefrukt er f.eks en ganske viktig protein- og b-vitaminkilde for en som ikke spiser kjøtt. Lav GI har det også!

Er det ikke teoretisk likegyldig hva slags karbohyrater jeg får i meg, så lenge jeg ikke overstiger grensen min?

Jeg har en lang liste over ting jeg spise som knapt inneholder karbohydrater, og som gjør at jeg kan spise veldig variert og mye, men allikevel ikke kommer over stusselige 8 gram karbohydrater. Grensen min er vel rundt 40-50 gram. Bør jeg holde meg til 8 gram, som ikke er noe problem eller bør jeg ligge høyere? Sjokoladen jeg spiser innimellom er en Fazer pistasj 33 gram og inneholder ca 15 gram karbohydrater, noe som gjør at jeg kan ligge på 23 gram karbohydrater og uten å føle noe særlig sukkersug dager etterpå.

(Forøvrig er kostholdet mitt nå ganske likt som før, bortsett fra poteter, brød og pasta, jeg spiser vanligvis ikke stort av sjokolade og annet snacks)

Jeg vil bare skjønne opplegget teoretisk. Praktisk klarer jeg meg jo veldig fint uten sjokoladen, men det føles jo veldig som en bonus og kunne være i ketose på tross av jeg har spist en sjokolade i ny og ne.

Luselise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat