|
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv
Opprinnelig lagt inn av Luselise, her.
Takk for at du svarer 
Ok, da tar jeg utgangspunkt i at jeg er, og har vært, i ketose i litt over to uker, fordi ketostix-en min gir utslag, mørke som lyse, litt avhengig av når på dagen jeg tester.
Er det samme hva slags karbohydrater jeg spiser, så lenge jeg holder meg innenfor karbohydratgrensen min? La meg gi et eksempel:
Jeg spiser kun eggerøre og majones en hel dag, slik at jeg kan spise en sjokolade uten å gå ut av ketose. 
Det er litt bortkasta å måle på stix midt på dagen, rett etter måltid, eller tidlig om morgon før mat, det er mest nøyaktig ca to timer etter kveldsmåltid. (Sjølv målte eg og naturligvis i hytt og pine heile døgnet den første tida, berre fordi! )
I teorien er det kanskje det samme kva karber du et, men det er ikkje særlig smart. Og spesielt ikkje fordi det finnast så masse godt du kan ete utan karber i staden!
Sjokolade fører fort til at søtsuget ikkje forsvinn, og dermed vert det vanskelig å halde seg vekke frå sjokolade dagen etter... og dagen etter... og dagen etter... etc. Og så vil du nok gå glipp av mykje nyttig vitaminer etc fra f.eks. broccoli, dersom du berre et isbergsalat og agurk!
Få i deg mesteparten av karber fra grønnsaker, så vil du oppdage at du ikkje har så lyst på søtt lenger.
(Ellers så er det ein del god sukkerfri sjokolade, eller deeeeilig mørk mørk sjokkis :] )
|