Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-10, 18:32   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned .. Har Fiberrik skylden?

Du spiser for lite mat snuppa - kroppen din er ikke særlig interessert i å gi slipp på noenting siden det er sultetider

Hør på photo - prøv ketolyse slavisk i noen uker og se hva som skjer. Du vil bli positivt overrasket tror jeg Hvis du har spist så lite kcalorier og fett i lang tid - vil det ta litt tid før kroppen stoler på at det er greit å forbrenne fettet på kroppen din.

Jeg er en av de som må passe kcaloriene for å gå ned i vekt på lavkarbo - men jeg ligger på 1500 kcal om dagen og det fungerer utmerket, spiser både majones, fløte, creme fraiche, smør og olje daglig.
Kommer fra lavfett-verdenen jeg også og det var en ENORM (og befriende) forandring i å tenke fett - mer fett! Begynn forsiktig, litt smør på skiva, litt olje i salaten osv - og øk heller på etterhvert. Lavkarbo er ingen hurtigløsning - det er en ny måte for kroppen din å fungere på - gi den tid!

Tenk helse og at du få deg godt med næring - som betyr mye for hud, hår, overskudd og generelt velvære

Det er heller ikke rart du ikke klarer mer enn 5-6 uker i strekk på lavkarbo OG lavfett - kroppen din er desperat etter næring!

Gjør en avtale med deg selv - prøv slavisk i 4 uker - og se hva som skjer
Husk også at det er flere retninger å velge i innen lavkarbo - jeg bruker spis-deg-slank metoden, som er både lavkarbo og lavkcalori, men bra med fett i allikevel. På generell lavkarbo går jeg rett og slett ikke ned i vekt.
Hvis du har fett-angst så kan kanskje spis-deg-slank metoden være en start? (ps - du må ikke kjøpe maten fra de - bare bruk prinsippene. Jeg lager all maten min nå etter dette prinsippet - og fryser ned så det er lettere for meg å bare hente mat i frysen istedet for å telle og veie og lure på hva jeg skal spise hver dag - hver og en sin løsning )
Lykke til!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat