Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-10, 13:18   #23
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regner bare karber, er det dumt?

Ser du har fått mange kloke svar her.

Jeg har levd i ketose siden okt 09. I begynnelsen telte jeg karb sånn circa og det fungerte for meg. Jeg gikk ned ca 11 kilo på 3 måneder, noe som jeg var utrolig fornøyd med. Så stoppet det helt opp for meg og da måtte jeg begynne å utforske litt. Begynte med å eliminere evt partystoppere (prod som kan hindre vektnedgang) uten at det gjorde susen.

Nå har jeg tatt meg jobben og regnet på proteiner og fett i tillegg til karb. Jeg fant ut at jeg spiste for mye protein, noe som også kan hindre vektnedgang. Men min største overraskelse var at jeg hadde spist alt for lite fett. Jeg trodde jeg spiste utrolig mye, men der tok jeg veldig feil. Så nå har min sultfølelse endret seg enda mer i positiv retning og blodsukkeret er enda mer stabilt.

Jeg tenker at for en nybegynner kan det være mye å sette seg inn i til å begynne med. Det kan helt sikkert være nok å holde litt rede på ant karb pr døgn i begynnelsen. Så sålenge man har vektnedgang, fungerer det jo absolutt. Videre tenker jeg at når man har fått dreisen på dette med karb inntak, og synes ting går litt lettere (fått hodet over vann igjen), så kan det være lurt å investere et par dager på å regne ut proteiner og fett også. Dette for å sjekke om man er nogenlunde innenfor der det kan være lurt å være. Jeg ble ihvertfall veldig overrasket over hvor mye mer fett jeg burde spist hele veien.

En viktig ting er jo også at det uansett er lurt å trappe opp fettmengden langsomt for å ikke gi magen et sjokk.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat