|
Sv: Augustskravletråd for 30+
Hvorfor skal det bety så mye for andre hva jeg spiser?
Vi skal til Berlin i helgen og feire svigers sitt sølvbryllup. Og for et par dager siden kom svigermor og spurte om det var noe jeg kunne spise av desserter. Sånn med tanke på valg og bestilling av spisested og sånn. Jeg svarte at nei, jeg kommer ikke på noe på restaurant som jeg kan spise til dessert (kom ikke på ostetallerken før dagen etter). Men passet på å si at jeg ikke syntes at det gjorde noe at de spiste dessert og ikke meg. Hun tok det forsåvidt bra, men så litt brydd ut. Og så begynte mannen min å skyte inn at han hadde tenkt at han kan spise litt dessert siden det er en spesiell anledning og det burde jo jeg kunne også (han følger strengere lavkarbo enn meg til daglig og er i ketose).
Jeg har ikke tenkt å gi fullstendig beng i kostholdet og spise en sukkerbombe av en dessert bare for at de skal føle seg bedre. Er jo forsåvidt flott at de tenker på det, ville vært litt kjipt om de valgte en restaurant med bare pizza og pasta, men ut over det så skjønner jeg ikke at det kan være viktig om jeg spiser dessert eller bare tar en kopp kaffe mens de spiser.