Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-10, 10:32   #16
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg fullammet alle mine i over 12 mnd'er... (Ja, de fikk ikke engang smake annet enn morsmelk før ettårsdagen sin ) ... og jeg forsvant mer eller mindre mens jeg ammet... MEN jeg spiste som en hest...

Jeg mener at det er forskjell på at kroppen går naturlig ned OG at den er i ketose.

Kan man ikke selv få ta avgjørelsen uten å føle at man gjør noe grusomt for barnet sitt?

Noen går ned når de ammer og andre ikke. Jeg la på meg 15kg etter nr 2 ble født og hun fullammet jeg i drøye 10mndr og siden bare 6-10ganger i døgnet til hun var 17mndr.. Det siste halvåret jeg ammet åt jeg ketogent og fikk plustelig mere melk, så ble jeg gravid og spiste kun generell lavkarbo og melkmengden gikk ned på 2 dager( jeg er ekstremt følsom der, sluttet å fullpumpe på to dager og ikke ikke ut en dråpe etter 2 dager fra 600ml to dager før), jeg er av de som må jobbe stenhardt for å holde melkeproduksjoen oppe og gjør hva som helst for å få amme.

Nøyaktig hvorfor mener du ketose er farligere enn å gå ned pga man ammer og forbruker mere energi? Her må man ha en god grunn. Ja, jeg vet det er opplest og vedtatt at man ikke skal spise ketogent og amme, med eneste gode grunn at man ikke har forska på det.. Det blir i mitt hode som å si at fett er farlig, det legger man på seg av fordi kroppen lagrer overskuddsenergi til fett.

Beklager at jeg er kjerringa mot strømmen, men det er nå engang slik.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat