|
Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?
Stort sett får jeg mange positive kommentarer som jeg prøver å ta til meg som noe positivt. Men jeg kjenner jo litt at jeg er flau over hvor stor jeg har vært... Men prøver å tenke at jeg faktisk har gjort en stor innsats for meg selv, og at jeg bør være stolt av den. Så de fleste kommentarene jeg får tar jeg på en positiv måte. Og selv når folk kanskje ordlegger seg litt klønete, prøver jeg å tenke at de faktisk mener godt. Men det er klart at det vil alltid være noen kommentarer man tar dårlig opp, f.eks hvis noen hadde sagt at jeg har blitt så pen eller sexy. Hadde nok fort tenkt "mener du at jeg ikke var det før?"
Har forresten opplevd å få en kommentar som ikke har spesielt hyggelig. Jeg sto en dag og pratet med en mannlig kollega om at jeg hadde gått ned 22 kg, da en annen kollega, som ikke var med i samtalen, bryter inn og utbryter: Hvor har DU gått ned 22 kg hen? Det var ganske provoserende! Selv om hun ikke så at jeg hadde gått ned i vekt, var det en kommentar hun burde ha holdt for seg selv. For meg ble det veldig negativt, fordi jeg begynte å lure på om de 22 kg jeg hadde gått ned var helt botkastet hvis jeg så like tjukk ut som før...