|
Sv: Julistarternes tråd
Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.
Siterer Skaldeman løst fra hans kapittel Når svigermor kommer på besøk:
"
Det er forbudt å være grei! Tenk slik: Jeg skal bli kvitt halvparten av overvekten min, ingenting er like viktig. Jeg viker ikke en tomme før jeg er kvitt halvparten av overvekten min. Uansett!
Vi er veloppdragne og spiser det vi ikke bør spise. Mange som forteller meg om hvordan et lite bløtkakestykke ble til en formidabel katastrofe. Det er ikke kakestykket som gjør det, det er kropen og hjernens reaksjon på kakestykket."
Hvorfor må du spise brød og potetet? Det er pappa'n din som har det i grunnkosten sin, ikke du? Hva er det i denne situasjonen som gjør at du velger å vike fra denne livsstilsendringen som er så viktig for deg?
Jeg slapp nå unna brød og poteter i allefall, men far diska opp med fleskepannekake *sikle*
Det er vel en del hvetemel i fleskepannekaka, men langt mindre enn hva det er i fars hjemmebakte brød.
Pappa er blitt litt "skrøpelig" på sine eldre dager. Har deriblant hatt mange hjerteinfarkt, og to slag. Han lever jo da på kost som er anbefalt av lege, deriblant poteter og brød. Ettersom han har veldig veldig stor glede av å fremdeles klare å lage god mat, har jeg rett og slett ikke hjerte til å si at "pappa, jeg kan ikke spise maten din når jeg endelig kommer på besøk, jeg, for jeg er på slankekur skjønner du, og den maten jeg spiser får ikke du lov av legen din å spise ..". Dumt, men sant. Han er jo SÅ glad for å kunne dele denne gode maten med noen..
Så da ble det fleskepannekake idag. Han nødet på vafler også, og da ble det en liten vaffel på meg. Han bruker i det minste ikke sukker i vaffelrøra, heller massemasse egg og rømme, så da..
I morgen bærer det avgårde til sverige. Pleier spise middag da vi er over der, og da er jeg på en måte reddet likevel. Spiser jeg godt der, og kjøper meg ei pakke spekeskinke er måltidene reddet likevel. Mandag bærer det hjem igjen ganske tidlig på dagen, så da sniker jeg meg unna frokosten 
Selv om dette helt sikkert ble en sprekk i ketosen min, betyr ikke det at jeg ikke kan være forsiktig med de resterende karbo-fellene.. 

|