Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-10, 08:36   #13
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

En kommentar jeg fikk da jeg hadde gått ned en del:

"Å så fin du er blitt"..... Min tanke var da at vedkommende ikke syns jeg var fin før.....

Den har jeg også fått, men jeg blir ikke sur av sånne kommentarer. Jeg skjønner godt hva de mener og at det kun er ment som positivt fra deres side. Dessuten ER jeg mye finere nå enn før. Jeg vet at mange svært overvektige allikevel kan se freshe og flotte ut, men jeg var ikke en av dem. Jeg var stort sett deprimert pga. vekta og jeg kledde meg ikke noe pent fordi jeg dreit i utseendet til slutt, jeg ble jo ikke finere uansett liksom (tenkte jeg). Nå kler jeg meg alltid fint, stråler og er stort sett blid og fornøyd og elsker mitt nye utseende. Klart jeg er mye finere nå, bare psyken gjenspeiler utseendet mitt på en mye mer positiv måte.

Jeg skjønner at noen synes det er ubekvemt med vekt-kommentarer, så jeg prøver å unngå å kommentere så mye selv hos andre. MEN noen blir faktisk også litt såre når de har gått ned mye og freshet seg opp og INGEN sier noe som helst. Da kan man føle seg litt usynlig og bli usikker på om vekttapet/forandringen i det hele tatt synes. Så det er litt vanskelig, det der. Selv elsker jeg kommentarer og tar imot dem med et smil. Jeg synes det er litt dumt å ta alt i verste mening, man må tenke over at når folk kommenterer et vekttap mener de det stort sett utelukkende positivt og prøver å gi et kompliment. Nå skriver jeg generelt altså, og ikke om spesielt ditt innlegg, Matglad.

Sist redigert av Iset : 21-08-10 kl 08:42.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat