|
Sv: Gå ned i vekt sammen?
Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.
Men ellers er det ganske likt og du vil være i ketolyse på Skaldeman da man ligger veldig lavt på kh - 6 g og oppover.
Ser vi skrev omtrent samtidig, så ikke det du hadde skrevet før jeg postet mitt innlegg, bruker så lang tid på å skrive
Riktig det du sier at Skaldemans mat er mer naturlig. Han er i mot erstatningsvarer.
Men angående setningen jeg siterte har jeg lyst å pirke litt tilgi meg.
Om du vil være i ketolyse, eller ketose, på Skaldeman trenger du ikke å ligge så lavt som på 6 kh. Ketose er en prosess i kroppen som foregår på lavt inntak av kh. Hvor lavt du må gå er avhengig av hvordan din kropp fungerer. Men det er riktig at Skaldeman legger seg på en lavere anbefaling enn det Torkil gjør (for de tøffeste) Men du MÅ ikke ha et lavere kh inntak på Skaldeman for å lykkes. Du velger selv hva du vil innta, avhengig av hvilket nivå du er på. Og kroppen er i ketose når den vil, og hører desverre verken på hva ekspertene sier eller det vi ber den om. Vi må lystre den
Men igjen, dette var bare pirk (semantics?) fra en som kjeder seg på en fredagskveld . Skylder på sambo som har overtatt tv'n med playstation sin...
Endring: Er på side 84 i GI-Null nå, der står det om gruppen 50+, den strengeste gruppen:
Tallerkenmodell: Tre deler kjøtt, 1 del fett, grønne blader som pynt. Kh-grense 3 kh pr måltid, max 12 kh pr dag.
Masse bra oppskrifter og forslag i boka! Også er han litt streng, og det tror jeg vi kan ha godt av.
Jeg tenker også at sprekkene (selv om vi helst ikke skal ha det ) er proposjonale med hvor strenge vi er med dietten. Jo mer liberal diett- jo større sprekker. Så jeg velger heller å bli litt strengere, og unne meg en liiiiten sprekk (forhåpentligvis om lenge!) enn å ha en liberal diett med store sprekker.
Så var det bare det å følge sine egne råd da...

Sist redigert av unaturligslank : 21-08-10 kl 03:04.
|