|
Sv: Gå ned i vekt sammen?
Opprinnelig lagt inn av pernille, her.
Er det stor forskjell på ketolyse og skaldeman?
Jeg kjøpte GI-Null av Skaldeman i dag. Det er de samme prinsippene, men Skaldeman virker litt strengere. Ikke lov med kunstig søtning f.eks. Men i boka er det lagt opp tre ulike kategorier ettersom hvor hardt en vil gjøre det. 50+, 25+ og 10+. Men han garanterer ikke nedgang på den minste. Han kjørte på 50+ de første 45 kg han gikk ned tror jeg, og gikk så over til 25+. Da gikk han fortsatt ned, men i litt saktere tempo. Mange sier det er greit å gå sakte ned, men jeg mener at jo fortere en går ned jo lettere er det å holde motivasjonen oppe, man ser at det fungerer.
Spesielt to setninger i boka har jeg spesielt bitt meg merke i forløpig:
"Imidlertid hender det at jeg bryter skikkelig med mine egne regler. Det kan man tillate seg etter avsluttet slanking".
Tror mange bryter reglene litt for ofte og litt for tidlig, og unnskylder seg med at det er lov fordi det er en livsstilssomlegging. Men vil man ned fort kan man ikke tillate seg utskeielser "dann og vann".
Også smart den utregningen for fettkvote han har (s.35) og i oppskriftsdelen har han regnet ut både kcal, fettkvote og kh.
Veldig, veldig fornøyd med boka hittil!

|