Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-10, 15:46   #260
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Denne er til sandramor, så det kom en melding i mellom i løpet av den evigheten jeg brukte på å taste. Skravlesyk?

Bruk grønn paprika istedetfor rød, dropp tomat, i alle fall om det er søt tomat. Vei alle grønnsaker og regn på kh for å være sikker på at du ligger der du skal. Noen sier man skal ligge på 20, andre sier man skal ligge på 15, jeg tror 15 er riktig å gå etter. Det kan jo være jordbærene, hvor mye spiste du? Man kan spise 100 g, det er ikke mange bær...

Ikke la deg stresse for mye av stixen. Du faller ikke ut av ketose om du drikker mye vann, men konsentrasjonen av ketoner i urinen vil synke, fordi vannmengden øker. Dette sier ingenting om det som foregår inni kroppen din. Det viktigste er at du spiser riktig og går ned, fargen på stixen spiller ingen rolle! Selv om den selvfølgelig kan være en fin pekepinn innimellom.

Jeg "sliter" også med utslag på stix. Det har vært episoder da det helt klart har vært kostens skyld, men nå tror jeg det er vannmengden, jeg drikker sinnsykt mye vann!

I går kveld hadde jeg forøvrig godt utslag. Spiste litt kjøttdeigblanding før jeg sovna, med litt lovlige grønnsaker, og i dag morges var det ikke noe utslag. Har hørt at om man bruker alle ketonene blir det ikke noen rest i urinen (f eks ved lite mat/hard trening) og lurer på om det er forklaringen i dette tilfellet...?

Jeg skal forresten kjøpe Skaldemanboka etterpå, og vurderer å bli enda mer restriktiv med grønt (og lavkarbogodt)

Sist redigert av unaturligslank : 20-08-10 kl 15:50. Årsak: så det kom en melding i mellom
unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat