Jeg snakket med legen min igår, og fortalte om den fine vektnedgangen. Han mente at om jeg klarte å gå ned, og fremdeles fikk i meg nok mat (OG vann!!) var jo dette intet annet enn flott. Han presiserte dog at flesteparten av hans pasienter som hadde gått på lchf, "feiret" nok litt for mye og hadde glemt at dette ikke er en SLANKEkur da de hadde gått ned til ønsket vekt, men en total kostholdsomlegging som burde vare livet ut. De som glemte dette gikk fortere opp igjen i vekt enn hva de hadde gått ned. Han spurte også om jeg fikk i meg riktige vitaminer, og anbefalte vitaminene som er beregnet for nettopp ketogene dietter. Videre sa han også at det er ikke alle dietter som passer for alle, men om dette passet for meg var det intet annet enn bra, i allefall så lenge jeg hadde mistet søtsuget - som jo nok har vært største årsaken til min høye vekt. OG han var svært så oppfordrende på utskeielser: Om jeg klarte å holde dietten til punkt og prikke var det såklart det beste, men om jeg hadde en utskeielse inimellom var det ingen krise. "Husk at mye vil ha mer," sa han "og det gjelder spesielt sukker i alle former." Fine legen min