...okey da....
Liten barnehistorie..
Jeg har bla en ganske foretaksom sønn. Nå er han voksen, men jeg har opplevd mange morsomme stunder med ham.
Denne sommeren dette hendte var han vel 11 år tror jeg.
Telefonen ringer en ettermiddag, og det er min sønn som ringer fra badestranda.,,,og lurer på om jeg kan komme å hente ham på bussholdeplassen. Jajo..klart, men sykler ikke du? Jo, men han har med seg noen hjem, så det er litt vanskelig å sykle. Ja så hyggelig sier jeg, klart jeg kan hente dere. Hvem har du med deg? Eee... en måke! En levende måke...Har du med en levende måke på bussen, spør jeg. Ja, men den har det ikke noe godt skjønner du, sier han. Oi, hva er det med den? Jo du skjønner jeg fant den på stranda og gikk til dyrlegen med den for jeg trodde den var syk, men dyrlegen sa at den bare var full!!! Så nå trengte den bare litt kjærlighet og omsorg, så ville den komme fort til hektene igjen...
Javel..tenkte jeg...og hentet dem . Vel hjemme fant vi frem en pappeske og en stor balje med vann. Deretter badet vi måka hver halve time i balja (regnet med at den var tøst og trengte vann... ) og satte den opp i pappesken igjen. Hele kvelden gikk , men måka forble i pappesken. Vi satte klokka til å ringe om natta for å gi den mer vann...og joda tidlig neste morgen etter morgen badet begynte den å livne til igjen og snart var den på vingene...
...og gutten fornøyd
|