Tråd: Sukkersug ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-10, 23:51   #26
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Sukkersug...

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Nei, så klart ikke. Jeg tenker mer, skal det aldri vært lov å unne seg noe godt? uten at det må telles karbohydrater?

Jeg kjenner jeg er litt småhysterisk

Humrer godt i skjegget (som jeg jo ikke har ) og kjenner meg igjen. Akkurat sånn som du beskriver det er det jo å være "nybegynner" i lavkarbofaget. Etterhvert blir det en livsstil, og man tenker på andre ting og andre matvarer når man tenker at man skal unne seg "noe godt". Det går automatisk det, etter at du har blitt "avruset" fra sukker så tenker du ikke sånn på det lenger. Men ja, det føles litt sånn hysterisk nå når du står midt oppi det. De fleste her inne har sagt at "jeg kommer ALDRI til å klare meg uten ditt og datt resten av livet"... -men så blir man frisk fra karboavhengigheten, hjernen tenker klarere uten å være i sukkertåka og man skjønner ikke lenger hva som egentlig var problemet den gangen.

For å bryte ned sukker i kroppen så produseres det insulin. Insulin er et kjempekraftig hormon, som fører til fettlagring. Og vi damer vet jo at hormonkødd er omtrent det verste som er, ikke sant? JA, man tenker klarere og er mer rasjonell når man ikke er påvirket av hormoner. Sånn er det bare. Selv har jeg eksperimentert med div. IQ-tester fra Harvard og Yale på nett, og funnet ut at jeg scorer ca 20 poeng dårligere på samme test etter en neve med sjokolade og smågodt. 20 poeng forskjell i IQ utgjør forskjellen mellom normal og tilbakestående, det. Med sjokolade og smågodt innabords så burde jeg egentlig bodd i verna bolig...

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat