Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-10, 10:55   #14
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Takk ciss, da behøver jeg ikke ta det opp igjen. Jeg vet om mennesker som har gått opp 20 kg i ketose. Da hovedsaklig i muskler, men også litt fett, fordi det var radmagert.

/signed

Samboeren min veide 51kg da hun fant ut hun skulle prøve hvordan det var å være i ketose - siden det er det eneste som funker for meg. Hun gikk ned til 49,5 med en gang og har holdt den vekten omtrent på grammet i nå ca. tre uker.

Hun var slank fra før, men nå ser hun enda mye bedre ut. Mer energisk på en måte.

Fettprosenten er ned, muskelmasse er opp. Den lille humpen på magen er borte. Appelsinhuden er på full retrett. Hun har masse energi - på grensen til hyper, og nesten null interesse for smågodt og sjokolade. Migrene har hun ikke hatt siden hun kuttet brød og pasta/ris/potet da hun flyttet inn hos meg.

Så jeg vil si, både utifra egen erfaring og hva som virker teoretisk fornuftig sett i lys av steinaldermennesket, at ketose er vekt-regulerende - ikke nødvendigvis reduserende.