|
Sv: Lavt blodtrykk, lav sexlyst
Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.
Standardsvar det, har jeg inntrykk av.
Nei...tror ikke jeg mangler noe, men kan jo ta en sjekk
Men da kan du vel svare meg på hvorfor B12-mangel skulle gi slike symptomer....?
Det er jo et standardsvar fordi B12 ofte er knyttet opp mot anemi, og lavt blodtrykk er jo gjerne også knyttet til anemi. Jeg vet jo at B12-mangel gir lav energi, nå skriver du ikke om det er noe annet enn sexlysten dette går på, forsåvidt. Det var jo bare et forslag, jeg kan jo ikke vite om du ikke har tenkt på dette før!
Dersom du har et betydelig lavt blodtrykk vil det si at viktige organer, og særlig hjernen ikke får nok blod, og det kan over tid føre til vevdsskader, så kanskje en idé å sjekke hos legen? Diebetes kan også være knyttet til lavt blodtrykk, lavt stoffskifte, dehydrering, overvekt generelt, og en mengde andre ting. Men har du lavt blodtrykk, så vil du jo kjenne dette med at du blir lett ør i hodet og svimmel, og gjerne at hjertet banker litt ekstra kraftig,
Jeg vet at både kaffe og salt kan øke blodtrykket noe (dette har jeg fra legen min), jeg har hatt en smule lavt blodtrykk selv, men ikke i den grad at det var alvorlig, men jeg drakk en del farris og hadde bare litt ekstra salt i maten. Jeg mener det hjalp, men nå er uansett blodtrykket mitt normalt etter at jeg gikk ned i vekt.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|