Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-10, 18:30   #6
Ciss
Seniormedlem

Ciss sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 61
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Men for å oppklare : Ketose er IKKE en vektreduserende tilstand.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

FEIL! For en overvektig person som går over fra høykarbo til ketose, så er ketose vektreduserende.

Her vil jeg nok si meg enig med BitTorres, Gerd. Å være i ketose er ikke vektreduserende i seg selv. Ikke for en person som er normalvektig eller undervektig. Men gitt den forutsetningen du legger til har du selvsagt rett. For en OVERVEKTIG person er ketose vektreduserende.

Men et fellesbegrep som er mer allmenngyldig vil være å si at det er vektREGULERENDE. Altså slik at undervektige kan gå opp i vekt mens overvektige går ned.

Hadde det vært slik at det alltid var vektreduserende uavhengig av hva personen i ketose veide ville jo enkelte rett og slett kunne 'forsvinne'.

Jeg forutsetter vel egentlig med det jeg skriver her at man spiser tilstrekkelig og altså ikke er i ketose pga for lite mat.