Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-10, 00:06   #12
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?

Da jeg bestemte meg for å begynne på ketolyse, stod jeg på randen til å få diagnostisert sukkersyke (II).

Jeg kopierte noen sider fra ketolyseboka til fastlegen min, og bad om å få tatt de blodprøvene som Torkil anbefalte. Legen min forordnet en del flere.

Legen min hadde hørt om lavkarbo og var positivt interessert, selv om han sa at jeg ikke måtte ha for store forventninger til raskt og stort vekttap, i min alder og med mange slankekurer bak meg. (Dette har jo legen min fått helt rett i!)

Jeg er veldig glad for at jeg tok blodprøvene før jeg begynte, nettopp for å kunne sammenligne ved start, etter noen uker og etter lengre tid.

Nå tar jeg ikke blodprøver mer, men det var fint å følge med på bl.a. hormoner som normaliserte seg veldig fort, triglyserider som gikk ned, at kolesterolet forble praktisk talt uforandret osv. Det er veldig fint å kunne vise til konkrete forbedringer i blodprøvene når folk er skeptiske til kuren, synes jeg.

Av og til er det ikke min faste lege som er der, men en turnuskandidat eller vikar. Da benytter jeg anledningen til å reklamere for lavkarbo og ketolyse. Nettopp det at jeg kan vise til blodprøveresultatene gjør saken litt lettere.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat