Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-10, 23:15   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?

Ideelt sett bør alle konsultere lege før de gjør store endringer i livsstil etc, men gidder vi det??? Nææææhhhhh......

Trenger de fleste å gjøre det? Nei, helt klart ikke!

Om man skal ned 10- 15kg er det i hvert fall ikke nødvendig. Stiller seg nok litt anderledes om vi snakker 50kg++ liksom.

Var en her inne som var veldig i mot å ta blodprøver bare for å ha tatt dem (en lege tro), men å ha gjort det en gang slik at man faktisk har et utgangspunkt om man senere virkelig skulle finne det nødvendig å ta disse prøvene, vil jeg som sykepleier syns er helt på sin plass!

En annen ting er å ikke ville fortelle legen sin at man går på lavkarbo/ketolyse! Noen leger er ikke veldig vennelig innstilt til denne typen livsstil, så kanskje det kan være like lurt å ikke nevne det. På den annen side, som helsepersonell vet jeg også verdien av at fastlegen din vet om det meste som har betydning for din helse i tilfelle noe skulle dukke opp som gjør slike opplysninger viktige!

Ble litt rotete dette, men det er litt sent....