Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-10, 20:14   #3
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Nybegynner spørsmål

- alt skulle bakes, ikke stekes... ikke praktisk synes jeg, hvis man vil steke er det da greit med ekte smør eller rapsolje(kaldpresset som er laget for steking ifølge flasken)?? Ingen restriksjoner på dette, bortsett fra at man skulle steke/bakes på lav varme. Det hender jeg tar en ss smørklatt i pannen, men som regel bruker jeg alltid olje (rapsolje eller basilikum/sitron olje)

-kan man bytte om rekkefølgen på måltidene tror dere-av og til?? Jobber til ulike tider på ulike steder, har EN type vakt hvor det å ha middagsrester til lunsj ikke går, kan jeg da ta kveldsmaten til lunsj?? Her kan du lage dine egne måltider. Så lenge du spiser det antall måltider som din lege har forskrevet, ref. jeg hadde 5 ED produkter i fase 1 + grønnsaker. I fase 2 hvor man bytter ut 1 ED produkt med et proteinmåltid (egg, fisk, skalldyr etc) så bytter jeg på om det er til lunsj eller middag jeg har dette måltidet.

- har dere alltid olje/hjemmelaget dressing på grønnsakene/salatene, fikk inntrykk av at man måtte det.??? Ingen hjemmelaget dressing, men bruker enten 1 ss pesto eller 1-2 ss tacosaus (uten karbohydrater) til stekte grønnsaker og fetaost (ca 6 biter) i olje til salatblanding.

Blir glad for svar fra dere som har prøvd ED en stund
Bare hyggelig!

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat